Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2009 16:35 - Цар Салтан им магарешки уши!
Автор: kathryn Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2120 Коментари: 1 Гласове:
0



Днес се сетих за оная приказка, за магарешките уши на царя и момъка, дето викал в кладенеца. Да си направя и аз кладенец, помислих си, че от следващите ми писания, надали ще има друга полза.
Със седемнадесет одишната ми дъщеря отидохме в Инспекцията по Труда, за да разберем, какви документи са необходими, за да започне тя работа, през ваканцията. До днес живеех, в приятната заблуда, че уреждането на това, ще отнеме по скоро време на чакане на евентуално разрешително или нещо такова. Колко наивна съм била....За да може едно лице под 18  години, да започне работа работодателя трябва да осигури:

1.Описание на вида работа, която ще извършва лицето, ненавършило 18 години или длъжностна характеристика;
2.Резултатите от оценка на професионалния риск, на които може да бъде изложено лицето, ненавършило 18 години ( Карта за извършена оценка на риска за работното място, на което ще бъде назначено лицето до 18 г., или списък на идентифицираните опасности и рискове, касаещи трудовата дейност на лице до 18 г.);
3.Актуални протоколи от извършени контролни измервания на факторите на работната среда за работното място на лицето до 18 г. ( чл.20, ал.3, т.8 от Наредба N5/1999);
4.Списък с осигурени мерки за защита здравето и безопасността на лицето, ненавършило 18 години;
5.Списък с осигурени лични предпазни средства на лицето ненавършило 18г.
6. Медицинско заключение (копие) за годност на лицето до 18 г. да извършва работата, за която кандидатства.

След прочита на Приложение 6, в което са описани гореспоменатите изисквания у мен се зародиха въпроси.
Кой работодател, ако не ми е близък роднина, би отделил от времето, евентуално и от парите си, за да проведе разговори с фирмата по трудова медицина, с която има договор, за да осигури необходимите документи?
Кой, /предполага се незаинтересован от моето и на дъщеря ми желание да работи / ще отиде да вземе, донесе тези документи от фирмата за трудова медицина?
Защо ще му е на един работодател, да се главоболи с всичко това, само за да може моята ненавършила 18 години дъщеря да работи при него два, два и половина месеца?
Ние имаме /или по-скоро имахме/ работодател на ум, не, че знаем, позицията му по въпроса, но ако нямаш и си ненавършил 18 години и все пак искаш да работиш, какво трябва да направиш? Да обикаляш по фирмите задавайки въпроса: Бихте ли си създали главоболия заради мен?
Здравето и животът на навършилите 18 по-малко ценни ли са, да не дава Господ, от тези на ненавършилите? Нима навършилия 18 не трябва да работи при сигурна и безопасна среда?
Сега, като започнах да пиша, въпросите се увеличиха лавинообразно...
Накрая у мен остава убеждението, че тези изсквания по-скоро пречат и определено подтикват до осемнадесет годишните да работят на черно. Иначе, троснат господин в Инспекцията по труда ме успокои, че миналата година разписал 1500 заявления...И пак възникна въпрос: Само на мен ли цифрата ми се вижда нищожна?





Гласувай:
0



1. flyco - ...
27.05.2009 16:46
Според закона има ли разлика между седемнадесетгодишен кандидат за работа и седемгодишен кандидат за работа?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kathryn
Категория: Забавление
Прочетен: 151181
Постинги: 49
Коментари: 49
Гласове: 204
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930